Darth Vade art

חטא הסטיגמה – מאבק הנכים 2017

את הפוסט הנוכחי אני מקדישה כהוקרה לעיתונאי הכלכלי רב המוניטין אדריאן פילוט.

דווקא ביום הכיפורים בחר העיתונאי הנכבד לטעות במקום הכואב ביותר. הוא אמנם כתב כתבה די מפורטת (הקישור המלא לכתבה יובא בהמשך) אך הגדיל חטא על פשע כשעשה הכללה כה בוטה והפגין חוסר ידע בחוק מהותי וחשוב "חוק שיקום נכי נפש בקהילה" לו היה יושב מר פילוט וקורא את החוק כהלכה, היה מונע מאיתנו עוגמת נפש. כשאני כותבת את זה בלשון רבים כוונתי היא שאנשים רבים התרעמו על נוסח הכתיבה ועל הבורות העמוקה שהפגין הכותב.

אין זו הפעם הראשונה שאני נתקלת בבורות כזו. אך מאדם מלומד כמו מר פילוט ציפיתי לקצת יותר.

והנה הפיסקה האחרונה מתוך הכתבה כלשונה:

"כולנו ראינו את הנכים מפגינים ונאבקים על זכויותיהם בכבישי ישראל. אך אנחנו פחות מכירים את אלה שאינם מסוגלים להפגין, לפתוח חשבון בנק, לעבוד ואף להתחתן. אלו הם נפגעי הנפש. תוספת כסף לכיס אינה רלוונטית עבורם. מדובר על נכים שאין להם מה לעשות עם הכסף ולא מסוגלים להשתמש בו. לפי הנתונים, הם הכי מקופחים והכי עניים בקרב אוכלוסיית הנכים. רק לסבר את האוזן: מימון נכה נפשי בהוספיס סגור עולה למדינה כ – 17 אלף שקל לחודש. כפי שנראה כעת, הממשלה הנוכחית ואלו שיבואו אחריה, לא יוכלו לעמוד שהסכם הנכים. הקיצוץ הראשון שיגיע – יפגע בנכים החלשים ונפגעי הנפש, שלא מסוגלים להפגין."

הקישור לכתבה המלאה: https://m.calcalist.co.il/article.aspx?guid=3722129

ובכן – למה בשם אלוהים מקבצים בצוותא את נפגעי הנפש יחד עם אנשי הספקטרום האוטיסטי בתפקוד הבינוי והנמוך ואלה הסובלים מהפרעה קוגניטיבית התפתחותית? מדוע מר פילוט היקר לא טרח להכין שיעורי בית? הרי הפיסקה הספציפית מתוך הכתבה מעוותת את התמונה לחלוטין. אני חייבת לציין מתוך עדות אישית שבהפגנות במקומות מרכזיים הפגינו נפגעי נפש לצד חלק מאנשי הספקטרום האוטיסטי ואפילו כמה נציגים מקרב אלה הסובלים מבעיות קוגניטיביות!! למרבית האנשים הסובלים מלקויות אלה אין רישיון נהיגה, הם לא יכולים לחסום כבישים אלא להצטרף לרכב שמסיע אותם.

שנית – האם עיתונאי מכובד לא יכול לבדוק מה אומרת המילה "הוספיס"? בחוק שיקום נכי נפש בקהילה קיים המונח הארוך "הוסטל כוללני מתוגבר" וקצת קשה להקליד את זה ביום הכיפורים נכון? הוספיס זה מקום שבו שוהים חולים סופניים. והם באמת מצויים במצב שלא מאפשר להם להפגין או לתפקד. הם מקבלים מורפיום ושאר אופיאטים משככי כאבים.

הנקודה השלישית היא אולי הפוגעת ביותר – למה סבור אתה כבודו שגם הנכים הללו לא צריכים כסף? אכן, לחלק מהנכים הללו יש אפוטרופוס וחלקם מקבלים תקציב שבועי מההוסטל בו הם מתגוררים. חשבת לרגע שגם הם צריכים בגדים, מוצרי היגיינה ולצאת מידי פעם לטיול? מהיכן באה הבורות המתועבת שלך? ונפגעי הנפש הקשים? העובדת הסוציאלית או המדריך השיקומי נותנים להם סכום כסף בכל שבוע. הסבור אתה שסכום כסף זה צומח על העצים? לא. הוא מגיע מקצבת הנכות.

לאורך כל הפיסקה האמורה לעיל אני כאדם המתמודד עם אבחנה פסיכיאטרית חשתי מושפלת ומבוזה. צר לי לבשר לך אבל אני מנהלת תקציב, גרה בדירה שכורה, מגדלת כלבה, שולטת היטב במחשבים ופעילה בתחום בריאות הנפש. כמו שהבנת אני גם מסוגלת לכתוב ולבנות את האתר הזה.

אדריאן פילוט הנכבד, צר לי אבל לא הכנת שיעורי בית ופגעת באנשים רבים. על כך תצטרך לתת את הדין. אתה כאדם או העיתון שאתה עובד בו. מחיפוש שערכתי בגוגל, מסתבר שיש לך קריירה מכובדת. חבל שביישת רבים כל כך בבורות שלך. הגיע הזמן שהכלכלנים יראו את האנשים המסתתרים מאחרי הגרפים. ממליצה לך בחום לפתח אינטליגנציה רגשית.

ותודה לך על שהרסת לי את החג.

 

 

 

5 thoughts on “חטא הסטיגמה – מאבק הנכים 2017

  1. כל המתווה החדש דפוק, במקום להגיד לנכים:
    קצבה מכל מקום תגדל לכם ל 3,000 שקל לכלל הנכים,
    לא יורידו לכם כסף וביטול גורף של חוק לרון
    מי שיוצא לעבוד ככל שתרוויח יותר מעבודה ככה קצבתך תגדל עד לרף מסוים, נכה שמשתכר עד השכר הממוצע של המשק יקבל סכום X כל חודש נכה מקבל הגדלת קצבה בהתאם להכנסה שלו, עבד יותר קשה הרוויח 5 אלף שקל בעבודה יקבל 2000 שקל מענק באותו חודש מהמדינה, מהלך דפוק? או חכם? לדעתי חכם, הנכה יגדיל כוח קניה שלו, ויוכל לחיות בכבוד. מה שקורה כעת זה שנכה שיקבל 5000 שקל ימשיך לשבת בבית, צריך לעודד תעסוקת נכים להוציא אותם לעבוד בתנאים טובים יותר 40 45 שקל לשעה + קרן השתלמות + ביטוח מנהלים, משכורת 13 ותנאים טובים יותר אחרת ימשיכו לשבת בבית. ככל שיצאו לעבוד ככה יצאו מהנכות שלהם וגם יעודדו פריה ורביה בישראל מבחינה מקצועית תעסוקתית וכוח אדם חשוב שצריך בישראל

  2. כלל הנכים שסובלים מנכות נפשית בשיעור של 40% פיזי יצטרכו לקבל 3800 שח בחודש בשנת 2021 כשהנכים פיזית או בשיעור יותר מ 50% כאלו שסובלים מפגיעות פיזיות יקבלו 4000+ ואני שואל מדוע? האם נכה נפש שסובל מדיכאון קליני ומקבל 40% נכות רפואית צריך שיופלה לרעה? לאותם נכים הסובלים משיתוק או בעיות ברגלים מקבלים גם שר"מ גם הקצבה שלהם תהיה בשיעור 4500 מי זה שלוקח את האחריות לזה שבנאדם ששרוי בדיכאון או אדם שסובל מסכיזופרניה כתוצאה ממשבר בחייו לא יקבל קצבה הוגנת ושווה בין שווים? זהו בדיוק "הנכים שקופים" של מדינת ישראל. שנכה פיזית בא למקום עבודה רואים שהוא סובל מבעיה בריאותית, כשנכה נפש בא לראיון עבודה הנכות שלו שקופה וכשמתחילה סדרת השאלות אז המעסיק לא מקבל אותו כי מי יעסיק חולה רוח בעבודה???

  3. כן גם אני קראתי את זה בלייב בכלכליסט והייתי בהלם. מה הוא מדבר, יש לי מאניה דיפרסיה פסיכוטית ולא עובר חודש בלי 20 אלף שקל הוצאות!!! שיחיה הוא בלי כסף נראה אותו.
    ובקשר אלייך והמפעלים המוגנים. את כותבת ויוצרת תוכן, את בונה ומתחזקת אתרים ועמודי מדיה, את יודעת כמה עבודה יש בזה מהבית בתנאים שלך בלי שאף אחד צריך לדעת על התמודדות? אין לי עניין לפרסם אתר מסוים אבל יש כמה וכמה זירות כאלה ברשת שבהן רק מחפשים מי יעבוד עכשיו מהבית בדברים שאת יודעת וטובה בהם, לא מעניין מי מאחורי המקלדת ואם את אומרת להם שאין בעיה זה יהיה בחודש במקום בשבוע, יש כל כך הרבה ביקוש שיחכו לך. כואב לי לשמוע על אנשים אינטליגנטים כמוך שמרוויחים 5 שקל לשעה כמו אחרוני המשוגעים

    כל מה שצריך זה: מחשב, אינטרנט, והאמת שלפתוח עוסק פטור בישראל נשבעת לך זה הדבר הכי קל בעולם אין דברים כאלה הייתי בהלם כמה שזה פשוט ובסוף השנה עוד מס הכנסה משלם לך כסף.

    הפוסטים שלך על מפעלים מוגנים הם מלפני יותר משנה. אני מקווה שאת כבר לא שם.

  4. אני אינני אחד מהלוקים בנפשם, אני נכה בעל מגבלות גופניות קשות וחייב להודות, דברי בכותבת , בסלע, נדהמתי לקרוא את דברי העיתונאי. עלות אשפוז הידוע לי היא בסביבות סכום זה, כשרבים נושרים קופונים ומועברים אליהם סכומי עתק בעוד הנכה נמק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.