רגשות ועוד רגשות

בפוסט הקודם סיפרתי לכם על "גילוי" האינטלגנציה הרגשית, וכפי שטענתי היא תמיד הייתה כאן, פשוט לא התייחסו אליה בכבוד הראוי. היום לא תמצאו סדנת ניהול שעוסקת בהקניית המיומנויות הללו למשתתפים. אז בין עוגיה ללגימת קפה משובח אנשים לומדים שלהיות רגיש לאדם הנמצא מולך זו לא חולשה, נהפוך הוא!! זו נקודת חוזק שיכולה ללוות אותו הלאה.

אז כן, כנראה שאתם מכירים את הסיטואציה הלא נעימה. אתם מגלים שהחברה הסלולרית חייבה אתכם בתשלום גבוה מהרגיל, השלט של הכבלים שבק חיים בדיוק במחצית, המקרר משמיע קולות גסיסה מוזרים. אתם עצבניים ובצדק. יש אנשים שכל זה קורה להם ביום אחד, אבל אצל מרבית האנשים דבר אחד מכל המפורט כאן קורה ויקרה. אז איך אתם ניגשים לבעיה?

ברוב המקרים יש על המקרר מגנט של החברה המספקת את השירות, או המספר מצוי במכשיר הסלולרי שלכם. אתם מתקשרים, מרגישים מרומים, לחוצים, עצבניים. לעיתים אתם צריכים להקיש על מספר כפתורים שמכוונים אתכם לנציג השירות. איך תפנו לנציג השירות??

ובכן, הבה נחסוך לכם את זה, מרבית האנשים פשוט משחררים קיטור על נציגת השירות הטכני כאילו שהיא זו שקלקלה לכם את השלט של הכבלים. אתם מלאים טענות כרימון. חשבתם לרגע שמהעבר השני של הקו נמצאת משהי שרוצה לעזור לכם? אז כן, זה המצב. חשבתם לרגע שיהא רק עובדת שם ובאמת היא לא ידעה שבאותו זמן יש את משחק הכדורגל המותח ביותר בעונה מבחינתכם?

וכאן באמת צריך להצטייד בדבר הזה "אינטלגנציה רגשית" והאמינו לי שלא תצאו מרומים אם תדברו יפה אל נציגת השירות הטכני. אגב, זה תקף גם לגבי המוסכניק שלכם או כל איש שירות אחר. אם תטבלו את דבריכם במעט הומור, אם תהיו סבלניים, אם תחייכו אל נציגת השירות, תקבלו שירות הרבה יותר טוב.

נכון שניסיתי את זה אישית על נציגי שירות רבים, אבל דוקטור דניאל גולמן הראה שרגשות הם משהו מידבק. מכירים את הרגע הזה שמישהו בעבודה פורץ בצחוק מתגלגל ואתם מצטרפים אליו מיד? זוהי "הדבקה רגשית". כך קורה בדיוק כשאתם מתעצבנים על נציגת השירות הטכני. גם אם קודם לכן היה לה מצב רוח סביר, הזעם שלכם, הכעס מחלחלים גם אליה ותודו על האמת שלו עצרתם לרגע לא הייתם מרוקנים עליה את התסכול שלכם.

כן, עצרו לרגע, תרגילי נשימה זה משהו מומלץ לפני פניה לנציגי שירות או בתור במשרד הפנים או משרדי העירייה. לא תאמינו כמה זה יכול להועיל לכם.

אולם הדבר החשוב ביותר בכל הנושא של האינטלגנציה הרגשית הוא האמפתיה והבנת האדם האחר וזאת מבלי לבטל את עצמכם. לא תאמינו כמה אמפתיה יכולה לחולל פלאים. אמפתיה אינה רחמים, היא יותר קרובה לחמלה או להבנת הקשיים של האדם הניצב מולכם. לפעמים שפת הגוף היא זו המסגירה שהחיוך של עמיתכם לעבודה אינו כתמול שלשום ומשהו רובץ עליו. לעיתים קול מסגיר רגשות לא מעט מאשר מראה פיזי.

וכמו שטענתי בעבר, ניתן לרכוש את עכת הכלים הזו. אינכם חייבים סדנה. אתם יכולים לקרוא ספרים בנושא ולתרגל את מה שקראתם, לנהל יומן המוקדש למטרה זו או אפילו לרשום במחברת את מחשבותיכם.

במקרה של אנשים העוברים תהליך שיקומי, חשוב להיעזר באיש מקצוע. מישהו שיכול ללוות אתכם בתהליך. אט אט תגלו שאתם לא כל כך שליליים כמו שחשבתם על עצמכם, תגלו שאם אתם סופרים עד עשר, אתם רואים את האחר, וגם אם לא התאפקתם, התנצלות תהא טובה אף היא. לפעמים אפשר להשהות תגובה עד לזמן מתאים יותר, מאשר להיות טורנדו אנושי.

כן, גם אם אתם מקוטלגים כסובלים מהפרעה נפשית כזו או אחרת ניתן להכניס לתוכנית השיקומית את העבודה הזו על המיומנות החברתית החשובה. ניתן לשפר כישורים ולהעלות את האינטלגנציה הרגשית שלכם. חלק מהאמצעים שרשמתי כאן ניסיתי בעצמי. כולל הנסיונות עם נציגי השירות הטכני. לעיתים רשמתי במחברת או ביומן האישי שלי דברים שונים שגרמו לי לעבור את התהליך של רכישת המיומנות הזו.

ואני מודה לדוקטור גולמן ולפסיכיאטרים שלי.

הספר השני

אחד הכלים שיעזרו לכם גם היום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.